Stakeholder engagement: de sleutel tot een succesvolle transitie van uw onderneming

30 januari 2024 - Het gezegde ‘de klant is koning’ komt in de consumer sector regelmatig voor. De eisen van consumenten veranderen voortdurend, daarmee ook hun gedrag, verwachtingen en wensen. Dit is allemaal van invloed op de ‘triple bottom line'.

Duurzame transitie blijft een groeiende trend in de consumer sector. Volgens onze C-suite barometer heeft meer dan de helft (59%) van de managers in de consumer sector kosten begroot voor de implementatie van duurzaamheidsstrategieën en -rapportage. Hoewel de klant als stakeholder nog altijd centraal staat, is het aan middelgrote ondernemingen om ook rekening te houden met andere stakeholders, waaronder regelgevende instanties, werknemers en financiers. De uitdaging is hoe u zowel betekenis van het transitie- als implementatieproces communiceert naar zulke verschillende stakeholders.

De sleutel tot een succesvolle transitie is het identificeren van de juiste stakeholders, het bereiken van interne afstemming en het hanteren van een communicatieaanpak met 360-graden feedback. Transparantie en openheid zijn cruciaal om stakeholders op de hoogte te houden van de lopende transitie. Dit leidt uiteindelijk tot meer steun en voordelen voor de onderneming.

Wilt u meer weten over stakeholder engagement voor uw onderneming? U kunt ons volledige artikel hier lezen.

Meer weten?

Wilt u meer weten over stakeholdermanagement? Neem dan contact om met Mark Lucas Luijckx per e-mail of per telefoon: +31 (0)88 277 10 05 of Eline Polak, sectorleider Consumer, per e-mail of per telefoon: +31 (0)88 277 23 25. Zij helpen u graag verder.