Alumni Mazars
Ontdek het Mazars Alumni netwerk!
Werkgevers vinden scholing belangrijk, in bijna 80% van de cao’s en arbeidsvoorwaardenregelingen zijn afspraken opgenomen over scholing en ontwikkeling. Toch wordt een belangrijk deel niet gebruikt. Eén van de oorzaken hiervoor ligt aan het feit dat er te weinig tijd is om een opleiding te volgen door werkdruk en privé-werkbalans.
Het belang van scholing moet niet worden onderschat. Werkgevers zijn verplicht scholing aan te bieden. Daarnaast draagt scholing bij aan doorstroom en kennisdeling binnen de organisatie. Zorg ervoor dat werknemers gemotiveerd zijn om scholing te volgen en dat oudere werknemers ook gemotiveerd worden om zich nog verder te ontwikkelen. Een goede communicatie is een pré.
Leren en ontwikkelen moet onderdeel zijn van en aansluiten op de bedrijfsstrategie van de onderneming en het daaruit voortvloeiende personeelsbeleid. Het voeren van gesprekken tussen werknemer, collega’s en leidinggevende kan daarbij een belangrijke rol spelen.
Bij het scholingsbeleid dient rekening te worden gehouden met de wetgeving. De wet geeft aan wanneer een opleiding onder werktijd dient te worden gevolgd en of de scholingskosten (deels) verhaald kunnen worden op de werknemer. Daarnaast kunnen in de cao scholingsregelingen worden overeengekomen en/of kan er sprake zijn van scholingsfondsen die een financiële tegemoetkoming verstrekken. Het is zonde om hier geen gebruik van te maken!
Wilt u meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Hardy Bruins, Senior Payroll Consultant, per e-mail of per telefoon: +31 (0)88 277 11 39. Hij helpt u graag verder.
This website uses cookies.
Some of these cookies are necessary, while others help us analyse our traffic, serve advertising and deliver customised experiences for you.
For more information on the cookies we use, please refer to our Privacy Policy.
This website cannot function properly without these cookies.
Analytical cookies help us enhance our website by collecting information on its usage.
We use marketing cookies to increase the relevancy of our advertising campaigns.